Bonjour a vous les Cosplayeurs et amis Forgerons !
Je déterre aujourd'hui ce topic pour pouvoir le remette au gout du jour. Le temps a passé, les tutoriels se sont multiplier et pourtant, c'est toujours compliqués de trouver ce que l'on cherche.
J'ai trouver ce lien :
http://amethyst-angel.com/armormaking_automail.html (d'ailleurs donner en tout début de topic maintenant que je regarde -_..bref)
Il y a sur cette page toutes les informations nécessaire pour fabriquer son automail, il y a d'ailleurs une jolie liste de course, tout en anglais bien entendu :
A 4' x 4' sheet of .020" styrene. (See my main tutorial for information on where to buy it).
At least 2 - 12" x 18" sheets of 3mm craft foam. (Perhaps more.)
10 silver snaps. (And a snap kit if you don't already have one in hand.
About a 1/4" yard of clear vinyl fabric (you can find this type of vinyl in most places that sell home-dec fabric--it's often use to make furniture coverings.)
Some fabric glue.
1 pkg of All-Purpose hotglue sticks and a hotglue gun. (You may not use all of the gluesticks, but it's good to have a lot on hand...)
A heavy needle and thread.
A needle-nose pliers.
1 pkg of 1/4" wide black elastic.
A pair of black spandex gloves (elbow length). You can find these in many jewelry/boutique stores like Clairs.
About 1 yard of black matte spandex fabric.
Some 14 gauge wire and a wirecutters.
2 feet each of thin red, yellow and blue electrical wire. (You can often buy this kind of wire by the yard at major hardware stores.)
Some silver testor's enamel paint and enamel brushes.
J'ai compris que dans l'ensemble il me faillais surtout du Vynil d'argent (Quésaco ??) et du Styrène (C'est quoi ça? Du Polystyrène?
J'aimerais avoir un peu plus d'information sur les matériaux de la liste de course (le prix ne me gêne en rien), ainsi qu'une traduction moins casse tête que celle de Google et quelques liens pour trouver le matériels. Je pense que cela pourrait aider tout ceux qui cherchent comme moi a fabriquer un automail.
Merci beaucoup^^